|
|
|
|
Brug af digitale muligheder giver en mere nær lægevagt
|
|
|
Når borgerne i Region Sjælland har brug for akut lægehjælp, er lægevagten via akutnummeret 1818 den primære indgang store dele af døgnet.
Siden oktober 2022 har regionen selv drevet lægevagten. Nu viser en ny evaluering af de 330.000 borgerhenvendelser til lægevagten i 2023, at de politiske målsætninger om mere nærhed og tilgængelighed er på rette kurs.
|
|
|
|
|
|
|
|
Regeringen vil målrette nyt skattefradrag til unge bosat i landdistrikterne
|
|
|
Når regeringens landdistriktspolitiske udspil bliver præsenteret, kan studerende og elever i landets 25 yderkommuner se frem til et nyt befordringsfradrag.
Mange unge i landdistrikterne vil gerne blive boende i deres lokalsamfund, samtidig med at de kan passe deres uddannelse i en større by. Det ønsker regeringen at understøtte.
|
|
|
|
|
|
|
|
Fire gange hole in one på fem dage
|
|
|
|
Hos Korsør Golf Klub er de imponerede. De har registreret ikke mindre end 4 x HOLE IN ONE PÅ 5 DAGE. Stort tillykke til de fire dygtige spillere Anni, Kirsten, Lars og Benedicte.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alle borgere i Korsør og gæster har nu muligheden for at deltage i en spændende havnevandring dagen før Danmarks Maritime Folkemøde.
Korsør Havn byder jer velkommen til en unik rundvisning med havnedirektør Jimmi Jørgensen og tidligere borgmester i Slagelse, nu bestyrelsesformand for Korsør Havn, John Dyrby Paulsen. Dette er en sjælden mulighed for at komme helt tæt på de ellers lukkede og terrorsikrede områder af havnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kom til åben havn hos Korsør Havn i anledning af Danmarks Maritime Folkemøde 2024.
Dette er en unik mulighed for at komme helt tæt på de store kraner og skibe. Der vil være en pølsevogn på dagen, hvor Korsør Havn har sørget for en gratis pølse til de første 200 besøgende på dagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
AffaldPlus åbner ny PlusByg
|
|
|
Det har LÆNGE været på tegnebrættet at åbne flere genbrugsbutikker i AffaldPlus. Og nu sker der endelig noget! Lørdag d. 24. august kl. 10.00 byder AffaldPlus velkommen til åbningsfest i det nye PlusByg på Spirevej 4 i Ørslev – med lidt godt til ganen og ikke mindst raflerabat på de køb, man gør sig på dagen. PlusByg Vordingborg er nummer to i rækken af AffaldPlus’ byggemarkeder. Det første ligger i Næstved. Herudover er der tre PlusButikker i hhv. Næstved, Rønnede og Slagelse. Men det er planen, at der snart skal komme flere til.
|
|
|
|
|
|
|
|